Lähetyskirje Hope to India 30.8.2020

Hyvä työmme ystävä ja tukija

 

Kiitämme Herraamme ja Pelastajaamme Jeesusta Kristusta Hänen rakkaudestaan ja huolenpidostaan, jota Hän on monin tavoin meille osoittanut tänä vaikeana aikana. Korona on muuttanut ihmisten ajattelutapaa kaikkialla maailmassa. Nyt kuulemme joka puolelta monien pyytävän rukousta riippumatta siitä, mitä uskontoa he edustavat. Nyt monet ovat alkaneet ymmärtää, että rikkaus ja maine eivät ole tärkeintä, vaan että he tarvitsevat iankaikkista elämää Jeesuksen Kristuksen kautta, mikä on paljon kallisarvoisempaa. Viime viikkojen aikana minulla on ollut ilo jakaa tätä hyvää sanomaa monille.

Joka päivä näen ja kuulen perheiden hätää, kun heidän läheisensä ovat kuolemassa. Jopa lähimmät perheenjäsenet eivät pääse rakkaidensa kuolinvuoteen ääreen. Aivan muutama päivä sitten poikani Samuel sai puhelinsoiton noin klo 21 aikaan ja kuuli puhelimesta lohdutonta itkua. Soittaja oli hänen paras ystävänsä. Suru-uutinen oli, että tämän rakkaan ystävän isä oli kuollut koronaan. Pojalle ja hänen äidilleen annettiin vain isän tuhkat pienessä muovipussissa. Kun isä oli joutunut sairaalaan kuumeen johdosta, perheenjäsenet olettivat saavansa hänet pian terveenä takaisin. Mutta jo neljän päivän kuluttua he saivatkin vain hänen tuhkansa. Samuel ei pystynyt nukkumaan, vaan itki läpi yön ystävänsä puolesta. Tällaista tapahtuu Intiassa juuri tällä hetkellä monille.

En ole koskaan nähnyt niin vaikeaa aikaa kuin nyt. Ensiksikin, koronatartunnan on saanut valtava määrä ihmisiä, ja se on johtanut moniin traagisiin kuolemiin. Toiseksi, viime viikon rankkasateet monilla alueilla Intiassa ovat aiheuttaneet kuolemia, kodittomuutta ja omaisuuden menetyksiä.

1)  Pyydän hartaasti, että edelleen muistaisitte meitä rukouksissanne. Viime viikkojen aikana neljä ihmistä – kolme pastoriamme ja yhden pastorin vaimo – on kuollut koronaan, ja monilla muilla on tartunta.

Tyttäreni Victoria sai myös koronaviruksen. Hänellä oli korkea kuume ja kova yskä, mutta kiitos Jumalalle, nyt hän on hitaasti toipumassa. Hän on tehnyt päivittäin työtä etulinjassa koronapotilaiden keskuudessa yliopistollisessa sairaalassa, jossa hän suorittaa yleislääketieteen opintojaan. Rukoilettehan hänen puolestaan. Hän on huolissaan minusta ja Elizabethista, koska me tapasimme hänen juuri ennen kuin hän sai positiivisen tuloksen koronatestistä. Mutta tähän hetkeen asti minä ja vaimoni olemme voineet hyvin, ja tulevaisuuden me jätämme Herralle.

2) Delhistä raportoidun terveysministeriön tiedotteen mukaan tilanne 14. elokuuta oli seuraava: viimeisen vuorokauden aikana 64.553 uutta tartuntaa ja 942 kuollutta. Virallisten tilastojen mukaan tällä hetkellä Intiassa on yhteensä 2.545.062 vahvistettua koronatartuntaa ja 49.323 kuollutta.  

3) Lasten tilanne: yksi 15-vuotias poika on kuollut, mutta muut lapset ovat tähän mennessä säästyneet koronalta. Lääkintätiimimme on alkanut antaa kaikille lapsille C-vitamiinia ja monivitamiinia.

 

On paljon muitakin haasteita, mutta kaiken keskellä meidän ainoa turvamme ja toivomme on ihmeellinen Herra Jeesus! Ps. 121: 1-2 ”Minä kohotan katseeni vuoria kohti. Mistä saisin avun? Minä saan avun Herralta, häneltä, joka on luonut taivaan ja maan.”

Olemme perustaneet täällä rukousryhmiä jokaiseen seurakuntaan sekä myös paastorukousryhmiä, jotka paastoavat perjantaisin ja lauantaisin tai muuna sopivana päivänä. Äidilläni on myös rukousryhmä. Me rukoilemme hartaasti Jumalan suojelusta ja varjelusta suomalaisille uskoville. Kiitämme vilpittömästi teitä kaikkia suomalaisia kummeja ja veljiä ja sisaria teidän rukouksistanne ja tuestanne. Olemme hyvin kiitollisia teille jokaiselle siitä, että te huolehditte orvoista, lähettipastoreista, leprasairaista, köyhistä ja puutteenalaisista.

 

Please click the link for Photos: http://gtsss.org/2020_report

 

Kiitos, ja Jumala teitä siunatkoon.

Veli Jacob 

 
   

Lähetyskirje Hope to India 15.4.2020

Rakas työmme ystävä



Kunnia Jumalalle! Rukoilemme puolestasi ja luotamme siihen, että sinä ja perheesi olette turvassa ja voitte hyvin. Kiitos rukouksistasi perheeni ja Intian palvelutyömme puolesta. Me olemme turvassa, mutta tiedämme, että koronavirus ravistelee kaikkia maita. Ihmiset joutuvat paniikkiin ja pois tolaltaan karanteenien vuoksi. Nykyinen maailma ei varmaankaan olettanut, että pienen pieni virus voisi aiheuttaa tällaisen vaaran. Emme tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta me rukoilemme hartaasti ja taukoamatta Herralta armoa kansoille, että koronaviruksen leviäminen saataisiin pysähtymään.

Haluan nyt vain lyhyesti kertoa teille viimeisimmät uutiset tilanteestamme:

1). Meillä ei ole mahdollisuutta tavata toisiamme, mutta olemme järjestäneet katkeamattoman ympärivuorokautisen rukousketjun kodeista käsin. Jokainen perhe on määritellyt ajan, jolloin se rukoilee ja paastoaa. Me huudamme Herran puoleen ja pyydämme varjelusta ja turvaa kansoille ja erityisesti niille perheille, jotka ovat saaneet koronavirustartunnan.

Karanteenista johtuen seurakuntien kokoukset on peruutettu, ja yritämme pitää yhteyttä uskoviin puhelimien välityksellä, mikäli heillä on puhelin. Myös pastoreiden tilanne on vaikea, koska he eivät nyt saa seurakunniltaan mitään tuloja. Niinpä yritämme auttaa pastoreiden perheitä heidän välttämättömimmissä tarpeissaan. Esimerkiksi juuri äskettäin jouduimme antamaan muutamille perheille tällaista hätäapua.

2). Poliisiviranomaiset ja poliittiset johtajat ovat pyytäneet meitä antamaan huo­mattavan määrän ruoka-apua, sillä karanteenin takia maaseudun tuhannet köyhät päivätyöläiset ovat joutuneet äärimmäisen vaikeaan tilanteeseen, koska he elävät kädestä suuhun alkeellisissa olosuhteissa. Meidän tulisi auttaa viittä tuhatta alueellamme asuvaa perhettä sekä yhdeksää tuhatta perhettä, jotka asuvat toisella alueella. Yhden perheen avustuspaketin hinta on noin kymmenen euroa. Sen vuoksi minulla ja tiimillämme on ollut viime päivinä hyvin kiire, koska olemme kulkeneet maaseudun heimoalueilla jakamassa riisiä ja muita elintarvikkeita näille kärsiville päivätyöläisille. Poliisiviranomaiset ja poliittiset johtajat ovat antaneet meille apuaan siinä, että voimme pitää vaadittavat turvavälit. Tähän mennessä olemme jakaneet eri kylissä 6002:lle perheelle perustarvikepaketin, joka on sisältänyt mm. riisiä, öljyä, suolaa, valkosipulia ja saippuapalan.

Tällä hetkellä taloudellinen tilanteemme on erittäin vaikea karanteeniolosuhteista johtuen, mutta näen siinä kuitenkin suuren mahdollisuuden auttaa ja hoitaa nälkää näkeviä päivätyöläisiä. Eräs nainen purskahti itkuun saadessaan pakettimme, sillä hänellä ei ollut ollut kolmeen päivään mitään syötävää. Kulkiessani köyhissä maaseutukylissä olen kuullut monia koskettavia tarinoita. Anon Herralta, että voisin nähdä ihmiset sellaisina kuin
Hän heidät näkee.

Tahdon rohkaista sinua lukemaan Jumalan Sanaa ja rukoilemaan niin paljon kuin mahdollista. Ehkä voisit myös soittaa jollekulle, joka tarvitsee rukouksiasi ja rohkaisuasi. Rukoukseni on, että Herra pitäisi jatkuvasti sydämeni murtuneena, jotta loppuun saakka tarjoaisin Hänen rakkauttaan ja valoaan nälkäisille, janoisille ja särkyneille sieluille. Me luotamme Herraan Jeesukseen ja Hänen lupauksiinsa.

Et pelkää yön kauhuja etkä päivällä lentävää nuolta, et ruttoa, joka liikkuu pimeässä, et tautia, joka riehuu keskellä päivää. Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat miestä ja ympäriltäsi kymmenentuhatta, sinä säästyt. Ps. 91:5-7.

Ole rohkealla mielellä.
Kiitos, ja Jumala sinua siunatkoon.


Kunnioittavimmin,
Veli M. Jacob
Intia

Uutiskirje Intiasta 29.3.2020

Rakas ystävämme

 

Rukoilemme ja luotamme siihen, että sinä ja perheesi olette turvassa. Tätä kirjoittaessa 22.3.2020, koko Intia julistettiin vapaaehtoiseen kotikaranteeniin. Koko maa on täysin suljettu, lukuunottamatta poliisia ja sairaanhoitopalveluja. Tänä iltana klo 22.00 Intiassa tilanne on se, että vahvistettuja koronavirustartuntoja on 365, ja luku kasvaa koko ajan. Osavaltiomme hallitus julisti kotiarestin kestämään 31.3.2020 saakka.

 

Kaikki julkinen liikenne on katkaistu, julkiset kokoontumiset kielletty ja koulut, opistot ja kaikki muukin on suljettu. En ole koskaan elämässäni nähnyt tällaista, että Intia pysähtyy paikoilleen ja ihmiset pysyvät kodeissaan.

 

Tänään olemme hartaasti rukoilleet useita tunteja Intian puolesta sekä myös kansainvälisen yhteisön puolesta, että Jumala armahtaisi ja parantaisi perheitä ja auttaisi ihmisiä, jotka ovat menettäneet rakkaitaan tai saaneet koronavirustartunnan.

 

Haluan rohkaista teitä Jumalan sanalla, Jes.41:10:

Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi!
Älä arkana pälyile ympärillesi, minä olen sinun Jumalasi.
Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni.

 

Jumalan armosta perheeni ja koko GTSSS:n perheväki voimme hyvin ja olemme turvassa. Pyytäisin teitä ystävällisesti rukoilemaan Elizabethin puolesta, sillä hänellä on vatsavaivoja. Me emme tiedä, mitä tapahtuu ensi viikolla tai myöhemmin, mutta me luotamme Herraan, tapahtuipa mitä tahansa.

 

Nyt on aika meidän kaikkien Kristukseen uskovien tehdä parannusta synneistämme ja huutaa Jumalalta armoa ja paranemista kansakunnillemme, kuten Jumala on luvannut. 2.Aikak. 7:14: “Ja jos silloin kansani, jonka olen ottanut omakseni, nöyrtyy ja rukoilee, kääntyy minun puoleeni ja hylkää pahat tiensä, niin minä kuulen sitä taivaaseen, annan sen synnit anteeksi ja teen sen maan jälleen terveeksi.”

 

Rakkaat Hope to India ystävät ja kaikki suomalaiset! Haluamme teidän tietävän, että me täällä rukoilemme teidän puolestanne ja pyydämme Jumalan armoa Suomelle, niin että saisitte olla turvassa.

 

Parhaimmat kiitokset jatkuvista rukouksistanne ja tuestanne Intian työllä tänä raskaana aikana. Kirjoitan myöhemmin lisää uutisia siitä, mitä palvelutyössämme tapahtuu. Tietäkää, että rakastamme teitä, ajattelemme teitä usein ja rukoilemme teidän puolestanne.

 

 

Please click the Video Link: http://gtsss.co.in/link/?p=641

 

Kiitos, ja Jumala teitä siunatkoon.

Kunnioittavin terveisin,

 

Veli M. Jacob

Intia

Hope to India -lähetystyö

Veli Jacob vieraili seurakunnassamme syyskuussa 2019 ja silloin päätimme johtoryhmässä, että lahjoitamme Intiaan yhden Jeesus-kaivon, jonka hinta on 900 euroa. Kaivo porattiin ja avattiin lokakuussa 2019. Kiitos Herralle kaivosta, josta koko kylän asukkaat saavat puhdasta vettä!

  • Jeesus-kaivo Intiaan

    Keidas-seurakunnan kustantama Jeesus-kaivo avttiin lokakuussa Intiassa Gondigudemin kylässä.

  • Jeesus-kaivon lahjoitus

    Kaivon poraus maksoi 900 euroa ja siitä saa vettä koko kylän asukkaat noin 312 henkilöä.

  • Laatta

    Kaivon laatta.